Ett steg närmare..






Älskarinnans väldoftande långa solblekta hårtestar slingrade sig förföriskt och ömt runt hans förbjudna tankar och kramade hans ständigt pockande dåliga samvete ännu en gång..

(..lika smutsiga som underredet på bilen som stod parkerad ute på personalparkeringen)

Dagligen brottades han med samvetet
Dagligen vann hon en sekund extra
Dagligen bleknade mina blå ögon i jämförelse med hennes gröna..

Deras dagliga tiotals mail blev allmer intensiva..
Drömmande Lockande Sexuella Eggande
Kittlingarna i magen omvandlades till sprittande livsenergi och en liten bakgata på Söders skuggsida blev plöstligt mera lättillgänglig och magnetiskt tilldragande..

Han funderade på att ringa upp henne..
För varje fundering, en sekund närmare faktum
Han visste ju att hon skulle välkomna honom med öppna armar
Han visste ju att hon både väntade och längtade


Ändå tvekade han


Han passerade sakta men målmedvetet Söders knöliga kullerstensgator på väg hem från arbetet..
Inne på den lilla närbutiken i hörnet köpte han ett paket Wrigleys Extra strong mint "utifall att"
När han närmade sig hennes port saktade han in lite granna och fingrade bekymrat på sin mobiltelefon medan blicken flackade upp mot en av balkongerna i det gula gamla stenhuset med välskött putsfasad..


"..jag finns ett enda samtal bort.."


Så hade älskarinnan sagt till honom, och orden verkade föröka sig vilt i hans febriga fantasier..
Just som han lyfte den repiga arbetsmobilen för att slå hennes förbjudna telefonnummer..
(..ni minns va, det som stod under namnet "Anders Larsmo, tekniker" )

... just då ringde jag..
Naturligtvis helt ovetandes om vad jag faktiskt nyss avbröt..
Totalt ovetandes om att jag just brutit all elektricitet, spänning och magi..




-Hej hjärtat, duu.. Inte kan du stanna på närbutiken i hörnet på vägen hem och köpa lite röd paprika och en liter mjölk är du snäll?! Maten är strax klar men vi hade visst ingen paprika......??! 

*lång tystnad*

-Hallå!????
-Hör du mig?!?




Jodå! Han hörde!
Och visst skulle han stanna och köpa den där paprikan.
Självklart.






Han var ju ändå alldeles i närheten....







Kommentarer
Postat av: Morgonrock i kontorsstolen

SUCK

Det alldeles för lång väntetid på denna följetång..

Vart köper jag den färdiga boken?



Beroendeframkallande, det är ett milt ord för dina texter...

2009-05-04 @ 13:43:20
Postat av: M

Undra om paprikan vart inhandlad.

2009-05-04 @ 15:18:59
URL: http://sextankarnas.blogg.se/
Postat av: Hon den andra

Jag vet ju själv så väl hur fel det faktiskt är, hur fel jag gör mot en människa jag aldrig mött och (förhoppningsvis) aldrig kommer möta. Men ändå. Ändå kan jag inget annat, orkar inte vara hans ansvar.



Jag fortsätter läsa och fundera, få perspektiv. Det är ju faktiskt inte bara två inblandade längre!

2009-05-04 @ 17:23:02
URL: http://hondenandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

Beroendeframkallande är bara förnamnet.

Teletubbies är ju iiingen hit, hihi

Stor Kram!!!

2009-05-04 @ 20:15:29
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: MissLust n' Desire

"Dagligen bleknade mina blå ögon i jämförelse med hennes gröna.." - fruktansvärt hemskt, men du förmedlar känslan otroligt bra.



Spänd väntan på fortsättningen.



Kram!

2009-05-04 @ 21:33:23
URL: http://lustndesire.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0