Om saknad..






Jag önskar
att jag kunde förklara
för någon
hur det känns

när man har skarpa rakblad
instuckna
alltför djupt
närmast aortabågen

Hur det känns
när man förtvivlat
sväljer tårar
tills de rinner baklänges
innanför huden

och hur det känns
när tiden
liksom går åt fel håll


Jag önskar att jag kunde beskriva
hur ångesten
klöser mig blodig
ärrig
innanför

(och hur skavsåren i hjärtats rum nöter mot väggar och kärl) 

Hur ont det gör
att se alla dessa
groteska oönskade bilder
om och om och om igen
(fast jag inte vill)

Hur de passerar
framför min näthinna
utan att be om lov

Bilderna på
det lilla sköra hjärtat
som slog
förgäves





Jag saknar dig så ofantligt mycket älskade lilla hjärtat mitt..
Så ofantligt mycket..












Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller om !!!!!!! Finns här. /Mia

2009-12-26 @ 19:22:55
Postat av: X

Kramar om hårt och länge...

2009-12-26 @ 20:27:51
Postat av: V

Tänker på dig och kramar om dig....



2009-12-27 @ 15:11:17
URL: http://msheartless.blogg.se/
Postat av: Miss Understood

Det måste ta den tid det tar... Kramar

2009-12-27 @ 19:04:31
URL: http://intepa.blogspot.com/
Postat av: A

Åh, vännen! kramar om

2009-12-28 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0