Mardrömmar och känslodemoner







Är det en aldrig sinande ström
av nya täckande lögner
undrar jag
trött och besviken
då jag sitter vid köksbordet
och inser
att jag återigen
blivit matad med
billiga ohållbara lögner

Finns det verkligen ingen ände
hur mycket man kan ljuga för en annan människa
enbart för att skydda sig själv
från sina egna mardrömmar och känslodemoner?

Svart på vitt
ligger de senaste påhitten
framför mig

Svart på vitt
ser jag
hur han manipulerar
med mina tankar
manipulerar
med sanningen
så att den bättre ska passa mönstret
för stunden

Svart på vitt
förstår jag
att han missbrukar
mig


Missbrukar mig?!?

Missbrukar mig (!)

Missbrukare?


Missbruk!








(jag har aldrig sett på det så förut)
har aldrig tänkt på det viset?
när någon har påstått att han är en missbrukarpersonlighet
 så har jag snabbt slagit tanken ifrån mig
för han missbrukar ju inte
inga droger, inte alkohol, inte sex, inte spel
nej, men mig..







(insikt)








Kommentarer
Postat av: Åsa

Och otrohet och okontrollerade dryckesintag, eller?

Ja, han missbrukar, inte dig; du är nog däremot medberoende?

Nej, det är något annat.

Du berättade tidigare att han gick ut en dag och kom hem fyra dagar senare, eller missuppfattade jag det?

2011-01-28 @ 20:40:40
URL: http://hellbergcoaching.blogspot.com/
Postat av: Tina

Gode Gud Kvinna <3

Vilket öde du har haft.

Men du, att läsa din blogg

är deprimerande, jag hoppas

att den existerar i syfte av

att du ska kunna skriva av

dig all skit annars känns det

som en ond cirkel. Att din man

var otrogen, ja, du var helt

enkelt för bra för honom! Så

han behövde något billigt luder

som är dum nog att tro att en

kille som är otrogen är en bra

kille !? HALLÅ ?! :S men du!

Stå på dig, din lilla son finns

i himlen och tittar ner på dig

och känner din kärlek alla dessa

ljusår, du är en kvinna för guds

skull! Jordens bästa skapelse!

Ryck upp dig raring, kom igen nu!



<3

2011-03-09 @ 07:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0