Avsked..







Lämnar du oss nu?
Du gör det va?
Lämnar oss?
Visst är det så!?
(vill inte förstå)

Men jag känner ju det
du har ju redan flyttat
mentalt

Du har redan börjat möblera
fundera, formulera, tapetsera

Din sunkiga lilla ensamma tvåa
på en dammig grå tvärgata
precis där Norr möter Söder
(står öde och väntar på dig)

Och det smärtar mig
men jag fråntar bestämt mig själv
rätten att känna
iallafall nu
just nu

Förtvivlat försöker jag försvara
skydda den ömtåliga sidan av mig själv
omfamna och trösta
stötta och vara nära
dem jag faktiskt har kvar:

barnen
KÄRLEKEN
mellan oss tre

Den är för evigt
pålitlig, ärlig
totalt villkorslös
aldrig sinande och alltid från djupet


(Tack gode Gud att jag har barnen)







Men just nu tror jag att mitt hjärta tillfälligt har domnat bort...















Kommentarer
Postat av: mia

Hjärtat... håller om så mkt jag kan.

Jag vet när jag var i krisen, när världen rasade som mest så stängde jag av för att klara. Inte medvetet...

försvarsmekanismer...



love u! finns här!

2011-02-04 @ 10:29:24
URL: http://livetsbadaansikten.blogg.se/
Postat av: A

Tänker på dig. Du har det tufft nu....du kommer ha det tufft ett bra tag....kramar om

2011-02-04 @ 11:25:47
URL: http://mlomt.blogg.se/
Postat av: X

Miljoner kramar till Dig!!

2011-02-04 @ 18:33:09
Postat av: C

<3 <3 <3

2011-02-04 @ 18:43:04
Postat av: A

♥♥♥

2011-02-04 @ 21:52:21
Postat av: Anna

kramar om



Jag kan bara trösta dig med,

det BLIR lättare, du kommer

att skratta igen...



En som vet...

2011-02-05 @ 14:32:13
URL: http://toomutch.blogg.se/
Postat av: Tant Greta i Afrika

Håller med dina väninnor. det blir bättre en dag. Jag gick ner 10 kg till 46, och bet sönder mina tänder i sömnen, men nu....allt har vänt jag har ett eget fullvärdigt liv och mår gott. Barnen finns och kommer alltid att finnas. OJ vad jag kramar om dig just nu!!!!

2011-02-05 @ 19:38:57
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Åsa

Söta du! Vad jag förstår har din plågoande bestämt sig för att flytta?! Och jag kan ärligt talat inte känna annat än lättnad för din skull... Även om du inte ser det nu kommer det en dag när du skrattar dig lycklig över att äntligen vara fri! Fri från de känslostormar du får i hans närhet. Du är värd SÅ mycket bättre - SLÄPP honom! Varma kramar <3

2011-02-07 @ 15:59:22
Postat av: P

Kärlek till dig min älskade, starkaste, finaste vän. Du fixar det här. Fortsätt fokusera på DIG och barnen; håll huvudet högt, ryggen rak, samvetet rent. Finns ett samtal bort. ♥ ♥ ♥



2011-02-07 @ 19:45:52
Postat av: alaska

Är i en liknande situation.. Allt gör så ont, det känns som jag har ett stort värkande hål i magen, det enda som lindrar är när jag kramar mina små

2011-02-07 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0