Mitt hjärta krackelerar..







Jag har just genomlevt
det kallaste dygnet i mitt liv
allt rasar
allt jag trott på
allt som varit mitt
vårt
vi

det är över nu..

Jag förlorade matchen
allt var förgäves

Med facit i handen inser jag trött
att jag lika gärna hade kunnat lämna honom FÖRSTA gången han svek
men det gjorde jag inte
för
jag ville ju så gärna tro

Med facit i handen inser jag
att mitt enorma tålamod och min bergfasta vilja
var förgäves
allt var förgäves
meningslöst!

För han gjorde det igen.
Han gjorde om samma misstag IGEN
Han klarar inte av att vara ärlig mot mig
klarar inte av sanningar
klarar inte av
tillit

(Det är tydligen för mycket begärt
av en osäker känslodöv pojke
som bär sina egna rädslor
synligt utanpå?)


Så i måndags kväll matade han mig återigen
full av osammanhängande genomskinliga och simpla lögner
som alla avslöjade sig själva
utan ett uns av eftertanke

Och trots att jag konfronterade honom med mina sanningar
så förnekade han allt med en tydlig irritation i rösten 
som för ett ögonblick
fick mig att känna mig dum
för att jag misstrodde honom..

..och det blev droppen
som fick bägaren att rinna över

lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner
lögner


 















(raderad historik och panikartade lögner)


Kommentarer
Postat av: m

hjärtat.

som alltid vet du att jag finns här. lyssnar och håller i.

snälla, tveka inte att höra av dig.

blir så jäkla arg för din skull.



Love u!

2010-09-29 @ 11:52:55
URL: http://livetsbadaansikten.blogg.se/
Postat av: Anonym

i love you...

2010-09-29 @ 14:10:26
Postat av: millan

Super stoooor kram till dig...

2010-09-29 @ 18:06:17
URL: http://todeathdouspart.blogg.se/
Postat av: Anonym

hjärtat.

som alltid vet du att jag finns här. lyssnar och håller i.

snälla, tveka inte att höra av dig.

blir så jäkla arg för din skull.



Love u!

2010-09-29 @ 19:40:56
Postat av: Charlie

.... jag tvekar också, är det värt allt? Alla tårar, misstänksamheten, oron.... Är det värt att lägga mer tid på honom eller ska jag ta mitt pick och pack och dra? Innan det kryper fram att han börjat om igen.... för visst är det väl så, har man gjort det en gång kommer man att göra det igen... och igen, och igen... och snart är jag en bitter, ensam gammal kärring som ångrar att jag inte drog första gången!!

2010-09-29 @ 20:43:13
Postat av: X

Massa massa megakramar till dig!!!!

2010-09-29 @ 20:47:23
Postat av: Eyla

Åhh, jag blir så ledsen när jag läser.



Det griper tag i mig.



Kramar om........

2010-09-30 @ 15:00:54
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: C

Inte en gång till väl? Nu blir jag orolig... <3

2010-10-21 @ 21:27:49
Postat av: Leia svarar C

Jo, tyvärr..

Allt upprepar sig.

Inte ordagrant, men ändå..

Förbjudna vägar intas,

igenbommade dörrar öppnas,

förtroenden krossas



All over again..

Dags att sätta stopp.



Hjärnan säger dra.

Hjärtat gråter stilla..



Kramar om dig!!

2010-10-22 @ 09:15:50
Postat av: C

NEJ!! Styrka till dig vännen! Skulle vilja säga åt dig att GÅ...men så enkelt är det ju aldrig <3

2010-10-22 @ 22:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0