Varför!?







Mer än 7 år tillsammans
en stor bullrig och skrattretande familj
med kusiner och svärföräldrar och älskade medmänniskor
och allt är brutalt söndersparkat
av en hjärtlös robot som ibland kallar sig för "man"

Han säger inget
inget som visar ånger
inget som visar ilska
inget som visar rädsla
inget som visar vilja
inget som visar kärlek
medmänsklighet, empati, sympati
inget som visar känslor
överhuvudtaget

Jag är liksom bortklippt
ur hans inre system
(ploff!!!)
Så var det gjort

Roboten visar sig vara kall och känslomässigt död 
Roboten rycker uppgivet på axlarna och letar sig vidare bland fallna höstlöv
Roboten sopar raskt bort spåren av såren och låtsas som om livet är detsamma
som innan..

Och hemma i soffan sitter jag och vaggar mina oförstående barn
i min varma modersfamn
Jag försöker förklara och försvara
försöker förmildra och skapa förståelse
för robotens val och agerande

(..men jag förstår ju inte ens själv?!..)


Varför





Kommentarer
Postat av: millan

har inga ord..kramar om länge

2010-10-01 @ 15:21:06
URL: http://todeathdouspart.blogg.se/
Postat av: Tinto

Känner så med dig.

Du kommer förmodligen aldrig att finna ett därför som täcker alla dina varför. Försök att sluta dansa med i varulvsvalsen. Den kommer bara att trasa sönder dig ännu mer.



Enligt min erfarenhet är ångesten när världen rämnar det absolut jävligaste. Mörker och åter mörker. Därefter kan det bara bli bättre, om än inte bra över en natt. Men tids nog.

Fall fritt.

Du fixar det här.



Styrkekramar.

Tinto



2010-10-05 @ 10:53:21
URL: http://tintomaran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0