Inte ens av kärlek..






Jag kan inte hjälpa dig
det måste du göra själv

När du springer vilse inuti
så kan jag inget annat göra
än att stilla se på
när du faller utan självinsikt

för min uppgift är inte att hejda dig
när du lutar dig ut över stupet
jag låter dig falla

Du behöver lära dig att hitta
dina egna vägar
egna lösningar
egna strategier
egen tro

Dina tankar, handlingar
och förändringar 
måste födas ur egna dyrköpta insikter
inte andras

Och kan det kanske vara så
att man måste falla riktigt hårt
för att kunna resa sig upp?





Kommentarer
Postat av: Åsa

Många gånger är det nog så...

2010-11-11 @ 11:23:59
URL: http://hellbergcoaching.blogspot.com/
Postat av: manutan

Om du bara visste

hur lika du och jag egentligen är

trots att du och jag kommer gående

från rakt motsatt håll



Ett möte på mitten

där våra livsbanor

för ett

ögonblick

likt

ett tidskors

skuret

av en rakknivsegg

möts

2010-11-14 @ 13:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0