Osäkerhet och rädsla





Jag bär på en nyfödd osäkerhet
innanför det yttersta hudlagret

Jag hatar den
för den är inte jag
jag har aldrig varit sån
aldrig
förut
innan det där hände
Jag var stark

starkast
stoltast
med rak rygg

och självsäkra trygga ögon

Jag kommer aldrig någonsin förlåta dem
(varken honom eller henne)
för att de tatuerade sönder
mitt hjärta
och min stolthet
utan minsta uns av respekt
eller eftertanke

De förtjänar inte min energi
De förtjänar verkligen inte min respekt

(Men hur ska jag då gå vidare?)


..med honom?










Kommentarer
Postat av: naussika

kramar om

2010-06-05 @ 19:29:26
URL: http://naussika.blogg.se/
Postat av: mia

Min allra vackraste vän.

Håller om så mycket jag kan.

Du vet att jag bara är en knapptryckning bort. Anytime.

Som du finns för mig finns jag för dig.

2010-06-06 @ 20:08:15
URL: http://livetsbadaansikten.blogg.se/
Postat av: Msheartless

Tänker fortfarande på dig och följer dig.....



Kram

2010-06-08 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0