Vakna upp!





För någon dag sedan tog han plötsligt
(och helt oväntat)
bort sin synliga relationsstatus på Facebook...
Jag blev jätteförvånad och ifrågasatte förstås undrande varför
och han svarade att han inte visste riktigt varför..?!?

Han säger förvisso att han vill satsa på oss
och på vårt förhållande
men hans HANDLINGAR visar något helt annat
och det förstår han inte heller säger han..?!?

Jag kan inte låta bli att undra hur han mår egentligen??
Längst inne?!


Själv känner jag bara en massa tragik
inför den svaga person
som inte alls verkar förstå begreppen
"handling och konsekvens"
"orsak och verkan"

Han tycker sig fortfarande stå utanför all egenkontroll
Han påstår sig inte ha makt över sina egna handlingar
Han ser sig själv göra idiotiska oigenomtänkta saker
och sen försvarar han sig blint 
med att säga
att han inte förstår varför han gjorde dem..?!?

Välkommen in i vuxenlivet kära du..
Välkommen in till ett moget och manligt ansvarstagande liv.

Glöm aldrig att det är DU som spelar huvudrollen i DITT liv.
Det är DU och ingen annan som bestämmer DINA handlingar.
Du kommer inte längre undan med dina dåliga undanglidande ursäkter,
du är inmålad i ett alltför trångt hörn,
så det är bara att bekänna färg..

Lägg korten på bordet!

VAKNA upp!
















Kommentarer
Postat av: Mia

Men hjärtat. Fy fasen vad jag känner med sig nu.

All kärlek!

Håller om dig med hela mitt hjärta.

2010-07-28 @ 21:08:50
URL: http://livetsbadaansikten.blogg.se/
Postat av: Millan

Gillar verkan och konsekvens..så är det ju..kram på dig

2010-07-29 @ 15:55:00
URL: http://todeathdouspart.blogg.se/
Postat av: Sandra - Nickolai´s mamma

Hej! Jag har läst en del av din blogg nu och måste bara få säga att jag verkligen lider med dig. Det som hänt dig måste vara det värsta som kan hända i ett förhållande, det man fruktar mest och jag kan inte ens ana hur ont det gör eller hur du orkar försöka för själv hade jag brytit ihop. Dina texter är förresten jättefina, du skriver otroligt bra och jag satt verkligen och grät igår för man kunde känna din smärta genom orden, speciellt när jag förstod du förlorat ett barn. Önskar dig all lycka till och hoppas livet leder dig till rätt väg så du får må bra! Kram Sandra

2010-07-29 @ 16:25:16
URL: http://mybabiesandi.blogg.se/
Postat av: faith

Jag känner så väl igen bristen på insikt och förnekelse.Det gör ont att läsa det du skriver. Har ni försökt få hjälp att bearbeta detta tillsammans. jag tänker både på det förlorade barnet(som måste vara bland det värsta som kan drabba en människa) och hans otrohet?

Jag känner också så väl igen känslan av att munnen säger ett och kroppen ett annat. De dubbla budskapen kan vara svåra att förstå och skapar förvirring.

Kramen

2010-07-30 @ 07:54:45
URL: http://minspegel.bloggplatsen.se
Postat av: T

Har inte läst så mycket i din blogg, men läste om att han tagit bort sin synliga relationsstatus och sagt att han inte vet varför.. Jag citerar bara en låt så förstår du kanske själv.. "Action speak louder than words"..

2010-08-12 @ 23:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0