Nästa arbetsdag ...





Nästa arbetsdag framför dataskärmen på kontoret:


Hans tungspetsvåta sinnen drunknade behagligt i hennes enorma fotoalbum på Facebook..
Inte ett enda foto missade han.. Nej, han scannade grundligt av varenda liten bråkdel av förevigade sekunder och centimetrar av hennes tidigare liv..


Framifrån.
Bakifrån.
I profil.
Leende.
Allvarlig.
Mystisk.
Skrattande.
Påklädd.
Avklädd.


Överallt fanns hon.
( ..inte bara inuti honom..)


Han tyckte om det han såg..
Han tyckte om hennes långa avundsvärda hår.. det med solglitterstänk längst ute i topparna..
Han tyckte om hennes livliga gröna ögon som förföljde honom i de tysta korridorerna på kontoret..
Han tyckte om hennes mjuka kvinnliga former.. de som lockade honom att svika och förgifta..

Han njöt till fullo av hennes odelade uppmärksamhet, av hennes komplimanger och av det eskalerande intresset som hon visade honom.. Den fysiska distansen mellan dem hade börjat klia irriterat under huden på honom nu..
(.. men han var fortfarande rädd.. Rädd för att bli upptäckt.. )


Några förströdda kaffedränkta arbetstimmar senare låg han avslappnat utsträckt i vår nyinköpta begiea soffa hemma i vardagsrummet med alltför repiga parkettgolv och oräkneliga märken av små kladdiga barnfötter..

(Jag kan inte dra mig till minnes exakt vart jag befann mig just de där två timmarna, men jag antar att jag svettades ymnigt på ett boxnings-pass eller så, för just då rann den överfyllda bägaren över....)

Just då, mellan klockan 17.58 och 19.24 ringde han upp älskarinnan för allra första gången
och klockan 19.25 var han redan skoningslöst sönderklöst av det högljudda dåliga samvetet som bankade honom brutalt inuti. Han slog sig osams med sig själv och brottades i en brottningsmatch som han aldrig skulle kunde vinna, och ändå kände han att det var  v ä r t  det..




" - Gumman, det här är moraliskt fel, egentligen..   och förbjudet..  "
skrev han smått ångerfullt i ett sms till älskarinnan i hans tankar strax innan han släckte sänglampan för natten..

Så fortsatte han:

"-..men om det leder till något gott så är det värt det!
Puss och kram vackrast!"






Brevid honom i den renbäddade dubbelsängen låg jag invirad i mitt vita duntäcke..
Och inte ens doften av min varma sömniga kropp kunde filtrera hans tankar längre..








Kommentarer
Postat av: M

Spännande, men fan vilket ego.

2009-05-07 @ 13:15:07
URL: http://sextankarnas.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0