Men okej...











Men okej..


Det borde vara så enkelt..!??!

Han säger att han älskar mig
(..det gör han ju, han säger ju det........)

Men vad hjälper det, om jag inte känner att han älskar..?!?
Hur känner man att man är älskad?









Man vet att han finns där..
Man känner sig trygg med honom..
Man känner tillit och harmoni med honom..
Tröstande, kramande, skrattande, skyddande, hjälpande..
Man känner att man kan vara sig själv till hundra procent med honom..
Man vet att han står alldeles intill, nära nära, och att han tar emot om man faller..
När man faller..










Kommentarer
Postat av: Fröken Framtid

Det hjälper inte ett alls om han betalar kärlek i fel valuta. Om din valuta är närhet och omtanke och hans är ord och vadvetjag, så blir det ingen bra affär. Tror jag.

2009-05-28 @ 13:07:14
URL: http://definitivtinte.blogspot.com
Postat av: hon den andra

Någonstans måste man stoppa fallet innan man slår sig fördärvad. Kanske, kliva av tåget när det fortfarande står vid en station, innan det spårar ur.



Fast jag ska nog inte säga något.



Jo, jag blir ledsen när jag läser, det blir jag. Nog tänker jag på henne ibland också...

2009-05-28 @ 14:09:12
URL: http://hondenandra.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag har egentligen inte erfarenhet att uttala mig men jag tror att förhållanden alltid kommer ha ups and downs. Man behöver dalarna för att det sen ska bli bra.



Och jag tror också att man måste vara lite "ute på marknaden" för att man ska hålla förhållandet friskt. Man behöver få känna sig attraktiv och man behöver känna att man väljer det förhållande man har och att man känner dig VALD.



Även fast jag och min pojkvän bara varit ihop i ett år så har jag ett par gånger hamnat i den situationen. När man träffat på någon annan spännande kille. Men jag älskar ju honom och jag inser att det inte är värt det. Jag VÄLJER att stanna hos honom =)



Massa kärlek till dig <3

KRAM

2009-05-28 @ 15:13:00
Postat av: Leia svarar Fröken Framtid

Jag ville så gärna gå in på din blogg, men det gick ju inte.. OM du vill ge mig tillstånd att "komma in" så vill jag gärna ha det..



Jag förstår dock absolut om du inte vill.

Full respekt.



Och vet du.

Det ligger nåt i det du skriver..



Jag har funderat på en sak:



Om han betalar i fel valuta säger du?!!

Jag har funderat på om det kan vara så att vissa människor inte vet hur man besvarar/betalar??



Kan det vara så?



2009-05-30 @ 22:16:27
Postat av: Fröken Framtid

Du får visst läsa. Vilken mailadress vill du logga in med, så lägger jag in den?



Han kanske tror att han bekräftar dig, genom [insert valfri felaktig valuta], men det är inte den som går hem hos dig.



Dilemma:

Mannen bygger veranda, klipper gräs, fixar m bilen, ligger med sin fru, tycker allt rullar på fint.

Kvinnan vill höra I love you och få smekningar över ryggen. Hon säger till honom att hon inte känner att han älskar henne. Han blir förvånad. "Men jag har ju byggt verandan åt dig, sköter om bilen så att du ska slippa det och tar hand om gräsmattan, det vet du väl att jag gör för att jag älskar dig"



Ja... så fel kan det bli om man använder olika valutor.

2009-06-01 @ 18:40:22
Postat av: Anna

Hej du,

det gör ont i mig när jag hinner läsa mer av vad du skrivit. Jag förstår att det är din ventil, men jag undrar..vad är statusen nu? Kommer han o kryper ner hos dig på natten? Glöm inte din styrka och att du kan allt!

2009-06-09 @ 08:36:35
URL: http://annabaja.blogg.se/
Postat av: Leia svarar Anna

Status nu?

Jag har förlåtit.

Jag har valt att försöka och gå vidare med honom.

Varför?



Helt enkelt för att jag tror att människor kan LÄRA av sina misstag. Jag tror inte att människan är fullkomlig utan negativa erfarenheter. (Eller fullkomlig är man ju aldrig, men du kanske förstår min andemening?)



Jag vill ge det en chans till..

TROTS att det svider och river ibland..



Kram på dig Anna

2009-06-09 @ 09:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0