Ibland lyckas jag närma mig honom...










Ibland lyckas jag vicka lite på bägaren så att några väl valda bokstäver trillar över kanten..
(Det är så det känns, när jag har lirkat och gått runt på tå för att inte trampa fel..)

Vi har pratat igen..
(Och jag älskar det för det får mig att känna mig levande och synlig..)

Vi satt på ett folktomt café nere vid stortorgets kullerstensgator och vi pratade om långdragna läkningsprocesser..
Vi pratade om hur öppna ärliga samtal liksom smeker mig inuti och vi pratade om känslig DÅTID och om HENNE.

(Hon med håret ni vet..)
Älskarinnan...





Och vet ni.
Det funkade..




Jo, jag såg ju att han ryckte till när vi gled in på samtalsämnet...
(.. som om han hade bränt sig på elden..)

Och jag kände visserligen hur hans inre nervöst började skruva sig runt ryggkotorna när jag nämnde hennes namn, men han tittade ändå på mig med en stadig blick och han lyssnade uppmärksamt på mina flytande tanketrådar medan vi tömde våra kaffekoppar på bordet framför oss...





Jag tror faktiskt att han tog in det som jag släppte ut, 
och det känns bra..
Inuti.










Kommentarer
Postat av: Anneli

Och just då, i den där stunden när man tror, hoppas, vet att man når fram - just då är det värt all lirkan, all trippning på tå...

2009-05-25 @ 22:24:37
Postat av: hondenandra

Vad glad jag blir för din skull!



Jag försöker också närma mig, men jag vet inte, det går bara inte. Det är nog dags att tänka på avslut snart...

2009-05-26 @ 17:30:21
URL: http://hondenandra.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad glad jag blir för din skull!!!

Bor ni fortfarande ihop och så och försöker "lösa" detta?

Jag har försökt läsa mellan raderna och hoppas jag uppfattat det rätt, hihi

KRAM!!!

2009-05-26 @ 20:39:45
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Leia svarar Emelie

Ja, vi bor fortfarande ihop och vi försöker jobba på OSS. Absolut. Det är just den resan som den här bloggen ska handla om..



Hur man pendlar mellan att känna KÄRLEK och att känna SORG. Svek och smek är nära släkt vet du.



Varm kram till dig.

2009-05-27 @ 12:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0