Bara till låns








Jag hade dig i mina armar i natt älskade lilla Liten
Du kom plötsligt (och oväntat) tillbaka till mig i Drömmarnas land
och jag fylldes av en enormt stark moderskärlek då jag såg dig, min lilla sköra dotter

Jag minns att de sa att du var död, personalen på sjukhuset
men jag såg ju att du rörde dig ibland, såg att din lilla bröstkorg lyftes upp och ned, att du andades
så jag låtsades inte om det de sa, jag bar dig med mig, ut från sjukhuset

Tätt intill min varma hud låg du väl inbäddad i mina kläder
Du låg med din högra hands små fingrar i munnen
och jag njöt så mycket av att ha dig hos mig

Du var ju så liten
Så hjälplös
och ynklig

och jag insåg att du inte var stark
att det skulle krävas ett mirakel
men jag ville verkligen kämpa för dig
jag ville göra vad jag kunde
så jag bar dig med mig
vägrade lämna dig med dem
(de trodde ju att du var död)


Jag minns att jag försökte amma dig
för att ge dig lite stärkande näring, för att ge dig beskydd,
för att du åtminstone skulle få en chans till överlevnad

Du låg nära mitt bröst
och sökte instinktivt efter näring
du tog bröstet men du hade inte kraft nog för att suga
och sen låg du bara stilla i min famn

Jag försökte stimulera dig för att vakna
försökte få dig att äta
försökte förtvivlat få dig att återvända till Livet
men insåg med skräck att det var försent..
Du var för svag




Så vaknade jag
Jag låg fortfarande i en anmärkningsvärd amningsställning
men det lilla barnet i mina armar var borta
















Kommentarer
Postat av: Vintervind

Du skriver så fantastiskt inlevelsefullt och känslosamt så det är omöjligt att inte sätta sig in i situationen. Kände själv hur magen knöt sig och hur hjärtat bankade av fasa och desperation. Ärver lilla liten en bråkdel av sin mammas kämpaglöd så kommer allting att gå hur bra som helst den dagen det är dags.

Svar: Tack :)
djuptinuti.blogg.se

2012-02-25 @ 16:59:01
Postat av: Eyla

Så vackert Du skriver.



Förstår att det gör ont. Tänker på Dig!



Kram Eyla

2012-02-29 @ 22:11:06
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: C

<3 håller om <3


Svar: Fina du :)
djuptinuti.blogg.se

2012-03-04 @ 17:38:58
Postat av: Filuren

Tankar till dig - tankar av styrka och kraft <3



Tänkter ofta på hur mycket vi drabbade betyder för varandra i denna cybervärld...så otroligt mycket... Känner tacksamhet och värme, godhet och förståelse. Jag blir tröstad och omfamnad av okända människor - dina vackra och välformulerade ord ger MIG kraft.



Jag tackar ödmjukast.



Solkram

Svar: Tack själv!!
KRAM
djuptinuti.blogg.se

2012-03-06 @ 12:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0