Nyvaken..






Igår kväll:

Första krogbesöket sen separationen
hela det föredetta arbetslaget hade en efterlängtad reunion
med trerätters festmiddag och glada trubadurer
och kramarna var så många fler än de tunga tankarna

och jag visste ju egentligen att det skulle hända
i närheten av dem som alltid vandrat i min skuggbild
för min förklädda själ sörjer ännu i skydd av mörkret
och mina händer saknar värmen av någon annans

Jag fick låna en människas hjärta för några stulna timmar
fick känna spåren av hans unika fingeravtryck mot min trötta handrygg
fick låna lite ärlig värme, pulsen i hans artärer, och en trygg famn att luta huvudet mot

Det hade varit totalt otänkbart för tre veckor sen
totalt omöjligt
T A B U


Men igår kväll var det bara rätt
för det stärkte mig














Kommentarer
Postat av: X

Såklart du skall unna dig lite kärlek! Så länge du mår bra av det



Kramar i massor!

2011-03-27 @ 14:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0