Lever i två skilda världar..







Okej, det är alltså nu jag ska samla mig?!
Det är nu jag förväntas vara stark och oövervinnerlig?!

Är det nu jag ska räta på ryggen,
sortera mina kraftkällor
memorera de allra ljusaste minnesbilderna
och söka näring och värme i solljuset?

Nu alltså?!
Fast det snöar ju ute?!


(vill bara protestera!)

Vill protestera som ett rabiat litet oförstående barn
vill skrika så argsint att saliven stänker aggressivt ur munnen på mig

Vill helst bara skrika rätt ut
att jag inte vill
att jag inte vill (!)
att det är så jävla orättvist
att det är så fel
för att det är så fegt
och fult, och alldeles för jävla enkelt
att bara dra
bara skita i allt..




Vill skrika att jag inte alls orkar
att det är helt fel tidpunkt
att jag inte klarar det själv
att jag är så sårad och tillintetgjord
att jag behöver mer krafter först
att jag behöver hans närhet..

För jag mår ju så omänskligt dåligt just nu, 
med en massa kvarglömd sorg i de skarpaste hörnen av min själ
och den enda människan i hela världen som jag trodde jag skulle kunna torka mina tårar mot
är just den människan som har tillfogat mig all smärta och sorg
så vart ska jag då vända mig?!



Jag känner mig ibland som ett misshandlat litet barn
som efter alla hårda och obegripliga slag
trots allt vänder sig mot sin far
och ber honom om tröst
och kärlek

Helt galet, helt fel
det vet jag ju
men vem kan skuldbelägga barnet?




Jag är vilse
det hör ni ju själva
lost




Och nej
jag gör ju inte det
(skriker inte)
Jag är ju inte sån..
Säger det inte ens högt

Menar det inte heller
Inte egentligen.




jag är ju så mycket klokare än så







egentligen











Kommentarer
Postat av: Mikaela

KRAM!

2011-02-10 @ 17:44:01
Postat av: Eyla

Ville bara säga att jag känner med dig.



Vet hur nattsvart allt kan kännas. Hopplöst.



Men det går, allting går och det blir bättre. På nåt sätt blir det bättre även om du inte kan förstå hur just nu.



1000 kramar från mig.

2011-02-11 @ 08:38:16
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: c

Finns här <3

2011-02-11 @ 20:22:04
Postat av: Tanja

Hamna på din blogg när jag sökte om otrohet i ett desperat försök att finna ett botemedel mot min smärta, ångest. Hitta din blogg var som att läsa om mitt liv, bara det att du har lyckats klätt mina känslor med ord. Idag har jag alla-smärtans-dag...det som inte skulle hända hände igen i helgen.

På köksbordet står alla-hjärtans-dag-buketten fortfarande kvar i sitt omslag. Fick den i förskott i fredags och sen gick han ut och spenderade natten i en annan kvinnas säng. Det var min alla-hjärtansdag-present...

2011-02-14 @ 14:58:53
Postat av: Leia svarar Tanja

Jag känner smärtan i dina ord

Förstår förnedringen

Önskar att jag kunde sudda ut smärtan, men jag vet hur det är, man måste leva med smärtan, leva i smärtan, det är enda sättet att komma ur den..



Skriv gärna igen Tanja.

KRAMAR OM!

2011-02-18 @ 14:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0