Till fel central.. av misstag..?










Attraktion är inget abnormt resistent virus som lever sitt eget liv utanför skyddsramarna..
Otrohet är inte något som bara "händer" av misstag..
Det är en längre process, som kräver både tid och tanke för att få näring och kunna gro.

Det är något som man ger sin tillåtelse till att växa fram.
Det är ungefär som att sitta och slumra på ett skakigt tåg som rullar in på Malmö central
och yrvaket titta upp och säga:

-Nämen hoppsan.. nu rullar vi visst in i Malmö? Jag bor ju visserligen i högst uppe i Luleå,
men nu när jag ändå är här kan jag ju lika gärna hoppa av en stund och se mig omkring lite..

Och min, kanske trångsynta, kontenta av denna insikt är
att du naturligvis hade förstått redan i Borås att tåget gick söderut istället för norrut.
Det kunde ju inte ha undgått dig, eller hur?! 
Konduktören hade ju ropat ut det i de raspiga högtalarna flertalet gånger
och det står ju dessutom Malmö på din biljett..

Det jag menar är
att otrohet och uppflammande förälskelse är något som man faktiskt kan välja eller välja bort
Du hade ju tusen och åter tusen tillfällen att hoppa av det skenande tåget och vända norrut igen

göra rätt

men du valde att fortsätta din vingliga färd söderut
och nu får du betala det skyhöga priset
för din smutsiga långfärdsbiljett
till fel central..













Inspirationen till det här inlägget har jag fått av skribenten Bengt. Tack snälla för insikterna..

Kommentarer
Postat av: Eyla

Du har så rätt.



Man har ALLTID ett val.



Det ansvaret kan man aldrig avsäga sig. Allt vi gör och alla beslut vi tar får konsekvenser.



Någonting går förlorat och går aldrig att få tillbaka. Det är upp till den som hoppade på tåget och löste sin smutsiga långfärdsbiljett att få insikt i om det i slutändan var värt det.

2010-01-19 @ 08:50:40
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Oj jag hoppas är saker du känner idag om saker som hänt förr och att detta inte är nya saker som hänt.



Stor kram!

2010-01-19 @ 13:57:18
Postat av: Leia svarar Mikaela

Det här är insikter om det som varit..

Inget nytt alltså..



(inte vad jag vet iaf)



kramar

2010-01-19 @ 14:29:53
Postat av: Kim P

Vilken alldeles klockren beskrivning av färden fram till otrohet. För visst är det precis som du beskriver. Man har alltid, alltid ett val.

Stor kram till dig!

2010-01-26 @ 08:54:16
Postat av: Belle

Ja, man kan välja otroheten. Men nej, man kan inte välja förälskelsen. Det går inte när världen plötsligt exploderar, när det brinner runt om och knäna skakar. Jag valde det aldrig. Jag försökte hålla mig borta från kraftfull förälskelse, men det gick inte alls.

2010-01-27 @ 10:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0