Närmast hjärtat..







Jag har tänt ett gravljus i mitt fönster..
Det känns bra..


Igår tog jag mig iväg till en guldsmedsaffär..
Jag ville köpa mig ett smycke som jag kunde bära
närmast hjärtat,
som ett minne av min älskade lilla Liten ♥
(..dömt att misslyckas på förhand kanske, men jag inser ju att jag måste ta mig ut utanför dörrarna,
måste våga möta omvärlden och vardagen igen, hur mycket det än smärtar inuti..)

Jag fann ett hänge med passande symbolik
och en vacker kedja
som landade mitt i hjärttrakten,
men expediten med den fula tantfrisyren
log plötsligt mot mig
och frågade om jag var förkyld
(när mina tårar rann i tysthet och snoret började droppa..)

Då kunde jag inte hejda tårarna längre..
för smärtan anföll mig brutalt och besinningslöst,
utan förvarning
och där stod jag..
Inne på Guldfynd
i rusningstider
bland stressade kunder
med gula kölappar i motljus 
och kommande julhets innanför dunjackorna
och jag kunde inget annat göra
än att gråta ut min ångest
mot hans axel..


Mitt i sorgen..













Tack för alla värmande fina kommentarer..
De hjälper och stöttar mig, och jag läser dem när jag behöver tro..







Kommentarer
Postat av: Eyla

Ibland så är det skönt att gråta. Bara låta känslorna komma. Låta dem rinna ut.



Den sista tiden måste ha varit fruktansvärt jobbig för dig. Jag kan inte ens föreställa mig.



Har Ni hjälp av varandra i det här? Stöttar Ni vaandra? Frågar eftersom Ni var så långt ifrån varandra under ett tag. Hur mår han?



Tänker på Dig/Er.



Varma kramar



2009-11-23 @ 16:43:11
URL: http://ettlitetrum.blogg.se/
Postat av: Mia

Hjärtat. Gråter med dig och hoppas med dig.

Håller om.

2009-11-23 @ 17:09:34
Postat av: Leia svarar Eyla

Jag tror att svaret är "ja"..

Vi stöttar varandra, har hjälp av varandra..



Men det är svårt att mötas i sorg,

särskilt när man, som vi, stod på olika ställen redan INNAN sorgen anföll..



Han ville ju inte..

Jag ville..

Vi kolliderade ju redan där.. då..



Hur mår han?!

Han känner skam, ånger..



2009-11-23 @ 17:27:33
Postat av: Anonym

Vi finns med dig genom våra tankar. Även om vi inte känner dig så finns vi hos dig. Kram på dig!

2009-11-23 @ 18:43:13
URL: http://msheartless.blogg.se/
Postat av: A

Åh, jag lider så med er båda. Förstår att eran sorg är olika, men ändå är det ju samma sorg ni delar. Trots olika utgångslägen.



Jag tänker på dej mycket, vännen! Och det känns skönt att ni ändå har stöd av varandra!



KRAM!

2009-11-23 @ 20:26:18
Postat av: manutan

Tänker på dig...



Har också mist en liten liten

2009-11-24 @ 09:36:24
URL: http://manutanforsvar.blogg.se/
Postat av: Mia

Stor kram till dig hjärtat <3

2009-11-24 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0