Rörd. Stolt. Och glad.







Det är inte alla dagar som smärtar..
tack gode gud för det

Idag är en lindrigare dag
hittills iallafall
en ljusare dag
utan svart krigskonst längs hjärtats innerväggar

Jag fick en förvånande och helt underbar kommentar
av en medmänniska ídag
en helt nyfunnen vän
vars närhet jag uppskattar mycket

Den nyfunna vännen är höggravid och vi lärde känna varandra då vi
delade aviga frågetecken och graviditetsbekymmer
under våra gemensamma MVC-besök..

Så idag tittade hon plötsligt lite försynt på mig,
hon sänkte rösten en aning och såg försiktigt på mig under lugg..
Sen frågade hon, med trevande röst, om jag kanske skulle kunna tänka mig att vara stand-in-reserv
när hennes förlossning startar, om hennes man inte är hemma i staden just då..

(..han jobbar över hela Sveriges avlånga land..)

-Jo, jag tänkte, kan jag ringa till dig, även om det är mitt i natten, om jag är ensam hemma när det är dags?
Jag vill ju inte åka till förlossningen själv och det är ju alltid skönt om man har någon med sig som stöd sa hon,
och jag tror att jag log med hela själen av lycka och värme..

Jag blev så rörd av hennes fråga att tårarna vällde upp i ögonen på mig.
(för hundrafemtionde gången de senaste dagarna)
Hon frågade MIG av alla människor,
och det känns som en fantastisk uppgift och ett stort förtroende
och jag svämmar över av ödmjukhet och kärlek.
Och självklart vill jag vara hennes stöd på förlossningen om hennes man inte hinner hem i tid, jag vill inget hellre!!

Jag blev så oerhört stolt och glad över att hon frågade mig, och jag är överväldigad av känslor..

(Igen..)

Det är nog den allra finaste komplimangen jag någonsin har fått.. ♥



*varm i hjärtat idag*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir inte alls förvånad över att en vän frågade dig. Du verkar vara precis den personen man vill ha bredvid sig vid en sådan situation...Kram

2009-11-30 @ 19:04:12
URL: http://msheartless.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Älskade du.

Jag förstår också att du vart tillfrågad.

Vet hon om vad du varit med om?



Stor kram till dig!

2009-11-30 @ 21:20:54
Postat av: Anonym

Me too.... Inte ett dugg förvånad.

Kram! /Mia

2009-11-30 @ 22:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0