Resan













Resan 
till Aruba var så hett efterlängtad
av oss båda
trodde jag

Mitt huvud mot hans trygga axel på flygplanet
Min flygrädda flackiga blick i hans lugna trygga..
Hans tunga varma hand på mitt spända lår och
mina fingrar ihopflätade med hans..

Väl framme på Aruba väntade alltför stark sol
och tropisk hetta
dignande stor frukostbuffé
och läskande kvällsdrinkar med krossad is i solnedgången
Svidande solbränd hud och fascinerande krabbor längs strandkanten
solstolar av ädelträ och medryckande musik vid poolen
Det var magiskt
när två fria kroppar mötte varandra
och två sinnen enades
på ett hotellrum
med havsutsikt


Sju underbara dagar av komplett närhet och närvaro

Jag minns att jag faktiskt nämnde älskarinnans namn en gång där nere vid poolen..
Jag sa nåt i stil med att "jag hoppas verkligen att mina känningar angående XX är fel?!"
Jag sa det med en svårdold osäkerhet i rösten
för att bli övertygad
för att få bekräftelse
för att bli lugnad
för att få ro..

Men han slätade snabbt över
"ja, för det fanns ju inget att oroa sig för,
han visste ju inte vem hon var, absolut inte..det måste skett nåt missförstånd..?!?"





Jag valde att låta det vara
trots att jag kände att pusselbitarna inte alls passade ihop
Jag ville inte skrapa hans bara sommarknän mot den hårda asfalten..
så jag gick emot min inre känsla
Jag svalde de hånskrattande tvivlen och återvände istället till verkligheten
med skådespelarmasken över ansiktet

På planet hem efter en underbar vecka växte en varm känsla i mitt inre
av kärlek
av samhörighet
och av tilltro

Hans fingrar ihopflätade med mina
Hans lugna blick som log mot min
Mitt högra lår som klibbade mot hans vänstra
och hans ömsinta tunga som lekte med min
när vi gick ner för landning på Arlanda..

Väl hemma efter en lång och tråkig bilresa kände jag mig så stark inombords
Jag var levande, synlig, åtråvärd, vacker, solbränd, attraktiv och fylld av nyvunnen lust
Medan jag leende packade upp våra tunga resväskor försvann han till tvättstugan för ett ögonblick...







Vad jag inte visste då var att han
i skydd av tvättmaskinens entoniga bullrande
skickade iväg ett snabbt sms till älskarinnan:



"hej min babe, jag har inte glömt dig..."


















Kommentarer
Postat av: Miss Dark Blue

Du skriver fantastiskt.

2009-07-01 @ 15:21:29
URL: http://missdarkblu.wordpress.com
Postat av: hon den andra

Nu är det jag som tänker. Jag undrar om hon, hon som tillhör han som är min, tänker och funderar som du. Märker. Om det syns på honom.



Jag har i alla fall lärt mig att aldrig låta något vara.



Och du, ta hand om dig!

2009-07-01 @ 17:51:52
URL: http://hondenandra.blogg.se/
Postat av: Linda

Fantastiskt skrivet!!!

Vill veta mera..mera!

2009-07-03 @ 19:43:00
Postat av: hon den andra

Jag saknar ord och berättelse. Skriva snart?

2009-07-14 @ 22:34:10
URL: http://hondenandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du någon mail?

jag är helt panikslagen, behöver någon att prata med som sitter i samma sits.

2009-07-21 @ 00:30:57
Postat av: Leia svarar anonym

Lämna din mailadress i en kommentar så lovar jag att svara dig så snart jag kan..



KRAMAR OM

2009-07-25 @ 11:51:28
Postat av: Ninni -hon den första-

Hur kommer man över smärtan, över det faktum att man inte räckte, att man blev bortvald, att man inte dög. För jag vill inte ta på mig offerrollen, för något offer är jag inte. Jag upplever det bara som att det som en gång har varit jag är nu utplånat och jag inser nu att jag är så vilsen och ifrågasättande för min person existerar inte, det som definierade mitt JAG...det är borta. Det ända som är kvar är smärta, ett stort gapande svart hål och allt är förvrängt! Jag villa bara hitta, hon där hon som var så säker, hon som var jag.

2009-11-16 @ 13:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0