Ovisshet








Jag tänker att det känns ungefär som att ha en knappnål inuti hjärtat

oftast går det bra
om vinkeln är den rätta
om knappnålshuvudet vilar försiktigt
vänd åt rätt håll
då känns inte nålen överhuvudtaget
märks inte
alls faktiskt..


Men så plötsligt
vrider jag mig lite för hastigt
eller när jag tänker ett steg för mycket
eller sjunker för fort



..då tränger plötsligt nålspetsen djupt in i hjärtats kärlrika innerväggar
och blodet börjar sippra ljudlöst
jag pressar mina käkar hårt mot varandra
och stänger inne ett kvidande
när det svider
och gör ont
(men bara inuti, aldrig utanpå)





Och aldrig någonsin är jag förberedd på när..








Kommentarer
Postat av: Kim P

Vilken klockren jämförelse.



SV: Ja, visst är det sorgligt att se alla dessa övergivna gårdar. Helst vill man rädda allihop :-).

Och tack själv för att du delar med dig av din erfarenhet och dessutom gör det med ett så vackert språk.

All stryka till dig!

Stor kram

2009-08-13 @ 07:40:26
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Anonym

PRECIS så känner jag :(

2009-08-13 @ 15:58:08
Postat av: hon den andra

Och jag kramar dig så gott det går härifrån!



Ps: Jag kommer tillbaka. Så snart jag har alla svar ska jag berätta!

2009-08-16 @ 14:32:21
URL: http://hondenandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0