Löningshelg på resebyrån..






Inne på resebyrån var det en överdrivet lång kö den här morgonen..

Det var torsdag i mars och löningshelg, och ett tag funderade han på varför halva Sverige prompt skulle boka resor just idag!? *han suckade tyst för sig själv medan han fingrade uttråkat på den gula nummerlappen med siffran 86 på* Väggarna i butiken verkade vara tapetserade med lockande foton på susande palmer och överdrivet vita stränder, och framför honom på rottingbordet låg en vältummad katalog från Ving.

Åter igen slog hans hjärta lite hårdare..
Lite snabbare.
Lite livligare.

För sin inre syn såg han plötsligt älskarinnan på en av de där övergivna stränderna..
Han kunde se henne ligga där utsträckt i den vita sanden som envist ville klibba sig fast mot hennes gyllenbruna hud..
Blotta tanken på att få se henne i bikini fick hans puls att stegra likt kvicksilvret i en gammal omodern termometer..

Hans fantasi skenade allför snabbt medan barbie-dockorna bakom disken på resebyrån febrilt försökte beta av kön med ett påklistrat leende på de rynkutfyllda läpparna..

Han log litegranna för sig själv där han satt..
(Bara sådär så att ena mungipan höjdes lite obemärkt..)

Sekunden senare plockade han upp sin repiga arbetsmobil modell extremt slittålig..
Snabbt och diskret fotade han sedan av en av de absolut vackraste reklambilderna på väggen brevid honom, 
och så tryckte han på "sänd" innan han ens hade hunnit tänka tanken ut.


"Vad säger du vackraste baby, skulle du vilja spendera några veckor på den här stranden med mig i november månad...?!


Älskarinnan öppnade hans mms sekundsnabbt trots att hon egentligen var strängt upptagen med en försenad lönerapport. Hon läste hans målande kärleksfulla text med fuktiga blå ögon, och hon njöt av det vackra fotot med vajjande palmblad och turkosblått oändligt hav..

Och så log hon litegranna för sig själv där hon satt..
(Bara sådär så att ena mungipan höjdes lite obemärkt..)






Kommentarer
Postat av: MissLust n' Desire

Du måste skriva oftare! Spännande! :)



Kram!

2009-04-27 @ 20:54:12
URL: http://lustndesire.blogspot.com/
Postat av: M

Sv. Instämmer i det du svara. Men man skulle kunna skriva en uppsats om beteendet.

2009-04-27 @ 23:24:14
URL: http://sextankarnas.blogg.se/
Postat av: Mia

Leia, jag måste bara få fråga.. hur kan du skriva utifrån hans och hennes perspektiv, jag förstår det inte.. har du läsa meddelanden? hur kan du veta att det är sådan deras relation ser ut..



jag är bara nyfiken.. är det så som du tror att det är ?



hoppas du svarar.



vänligen Mia

2009-04-27 @ 23:47:58
Postat av: Morgonrock i kontorsstolen

Kan bara hålla med föregående talare...

Vill veta mer, vill läsa mer...

Snälla...

SKRIV

2009-04-28 @ 08:06:28
Postat av: Leia svarar Mia

Eftersom jag inte riktigt har bestämt ännu HUR många sanningar jag ska röja så väljer jag att avstå att svara på frågan till hundra procent..



Men jag kan garantera dig en sak:

Jag VET vad som hände.

Jag har läst.



Som sagt.

He underestimated me..

Mitt intellekt sjöng högre än hans..

Det var inte så vattentätt som han trodde..



Fråga på..



:)

2009-04-28 @ 14:26:48
Postat av: Mia

Hej, tack för svaret, det vore intressant att i framtiden följa hur du klurat ut saker och ting, är lite av en detektiv själv och har befunnit mig i samma situation.. gav mig inte förän sanningen blev tydlig, trots lögner och undangömt svek..



tack igen för svaret..



följer dig med spänning..



Vänligen Mia



2009-04-28 @ 17:01:31
Postat av: Leia svarar Mia

Kvinnlig list!

;)

2009-04-28 @ 18:06:30
Postat av: Emelie

Åh, du skriver så bra. Jag har ju missat massor, måste läsa vidare nu...

KRAM!!!

2009-05-02 @ 22:30:30
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0