Dunkla vägskäl









Vill inte backa
varken i tanke eller i handling

Vill inte byta färdriktning
men ibland blir jag så förvirrad av alla dunkla vägskäl

Tappar fokus
och irrar i blindo
Letar tydliga svar
bland slängda sopor

Vill inte backa
varken i tanke eller i handling
men hur vet man egentligen att blodet pulserar i rätt riktning?
Via förmaken och ut till kamrarna?
Mitt system arbetar ju baklänges periodvis
(så även hjärtat?)

Tappar fokus
som sagt
lätt förvirrad
av alla dunkla vägskäl
berusade av tvivel
och suddiga rädslor


Därför välkomnar jag nu ensamheten...














Kommentarer
Postat av: Samtal med Gud

Jag sökte på vägskäl och hittade hit via en bild. En mening tror jag då jag har varit med om delar av det du upplevt. Jag lånar bilden och hoppas att det är ok och skickar styrekramar. K

Svar: Det är helt okejKram och tack för besöket
djuptinuti.blogg.se

2012-07-25 @ 09:37:29
URL: http://samtalmedgud.wordpress.com
Postat av: Thomas Rudolph

Tack för en väldigt vacker och mycket sorglig blogg. Må ditt liv ha hittat lyckan igen, både med stort och smått.

Kram,
:) Thomas

Svar: Tack själv, du tog dig tid att kommentera, det uppskattar jag :)Lycka är en flyktig känsla, det är min sanning, lycka är inget man har för evigt, det är en känsla som kommer och går. Jag känner lycka ganska ofta numera, men allra lyckligast är jag då jag inser att jag fortfarande lär mig att älska mig själv..
Kram från Leia
djuptinuti.blogg.se

2012-11-07 @ 13:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0