Enough is enough






Jag fick nog helt enkelt


Den berömda bägaren rann över, måttet var rågat,
den tålmodiga eviga kärleken rann hejdlöst ut genom de många ömmande såren i mitt hjärta

Jag bad honom att dra dit pepparn växer
Jag bad honom att lämna mig ifred, försvinna ur mitt liv,
eftersom hans blotta närvaro förvandlade mig till ett sönderkrossat blodigt offer

och jag
är
inget
offer


Alltså tog jag tillbaka makten över min egen situation
Tog tillbaka makten över MITT liv
min hälsa, mitt välmående
min självrespekt

Jag tog över rodret
(för han har ju redan bevisat att han inte kan styra det här skeppet åt rätt håll)


Och han gjorde som jag sa
Han drog
Tog tåget uppåt i landet
Och försvann

Sedan några dagar är jag alltså ensam
i det lilla rosa huset på Söders snöiga gator

känslan är fridfull
befriande trygg
inga spänningar
inga vibrationer

kaoset inuti har stillat sig
frågetecknen i maggropen
känns inte alls lika viktiga att räta ut längre


bara jag och barnen
och friheten






Kommentarer
Postat av: C

<3 tror du gjort rätt <3

2011-01-15 @ 21:01:16
Postat av: A

Acceptera det du inte kan förändra och ha mod att förändra det du kan samt förstånd att inse skillnaden.



Du är enormt stark och jag beundrar din styrka. Go girl! Du o barnen behöver lugn o ro och trygghet och nu har du det. Låt såren läka och livet ge dig mer liv. Du har gjort allt du kunnat.

Va rädd om dig och fortsätt skriv, dina ord är så bra. Gillar din blogg.

Tack för dina fina kommentarer i min blogg, det ger mig kraft.

Kram.

2011-01-16 @ 10:29:56
URL: http://mlomt.blogg.se/
Postat av: A

Underbart för dej att få frid! ♥ Livet ÄR mycket lättare att leva utan en massa frågetecken och utan saker som tär konstant på en! Det är du verkligen värd!♥ Du är så stark!



Många, många kramar! ♥

2011-01-16 @ 10:49:37
Postat av: X

(Vet inte om min kommentar kom med, tappade anslutningen...)



Men jag tycker det var bra gjort!

Och känner du att du vill "komma bort" en helg eller så, så står mitt hem öppet för dig!

Och det MENAR jag!!



Kramar i massor till dig och barnen!

2011-01-16 @ 14:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0